آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دست تنگ مجیدی بعد از محرومیت چشمی| تغییرات دوباره درخط دفاع

  • کد خبر: ۱۰۱۴۵۴
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
دست تنگ مجیدی بعد از محرومیت چشمی| تغییرات دوباره درخط دفاع
فرهاد مجیدی در بازی با صنعت نفت آبادان از داشتن روزبه چشمی که یکی از عناصر دفاعی‌اش است، محروم خواهد بود. او باید به غلامی و دانشگر تکیه کند. داسیلوا هم شانس بازی دارد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، استقلال در بازی با گل گهر سیرجان نیز توانست عملکرد مطلوب خود در خط دفاع را حفظ کند. هرچند که آبی‌ها دراین میدان یک بار دیگر دروازه خود را به روی حملات حریف باز شده دیدند ویک پنالتی هم به سود گل گهر از دست رفت تا تعداد گل‌های خورده استقلال به عدد ۲ نرسد، اما به هرحال مردان دفاعی توانستد به مانند بازی‌های قبل تا حد زیادی رسوخ ناپذیر جلوه کنند. البته دراین بازی استقلال شکننده‌تر از بازی‌های قبل ظاهر شد و موقعیت‌هایی را به حریف داد که اگر به دقت از آن بهره می‌جستند شاید نتیجه عجیبی هم رقم می‌خورد، اما به هرشکل باید توجه داشت که استقلال آمار خود درخط دفاع را در شرایطی حفظ کرده که دو مدافع اصلی و کلیدی به ملوان رفته‌اند ودیگر قادر به بازی درترکیب آبی‌ها نیستند.

با این حال باید آنچه از سوی مدافعان استقلال در بازی با گل گهر که یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل بود را ستود و بار دیگر مهر تایید زد برتوانایی ذهنی بازیکنانی که مسئولیت محافظت از دروازه استقلال را دارند. درهفته بیست و یکم فرهاد مجیدی بار دیگر از چشمی، غلامی و دانشگر درقلب خط دفاع بهره گرفت. دربین نیمه دانشگر مصدوم شد و سرمربی استقلال به ناچار از روش چهار دفاع بهره جست تا مقابل گل گهر به بهترین نتیجه ممکن دست یابد. تصمیمی که درنهایت نتایج مطلوبی را برای استقلال به همراه آورد و تیم مجیدی برد بزرگی را درکارنامه خود به ثبت رساند.

دربازی با صنعت نفت آبادان، اما ممکن است دوباره زوج غلامی و دانشگر در ترکیب استقلال رویت شوند. محرومیت چشمی حالا مصائب فرهاد درخط دفاع را دو چندان کرده است و سرمربی آبی‌ها در روزی که چشمی (یکی از عناصردفاعی) را دراختیار ندارد و دانشگر نیز دربازی با گل گهر با مصدومیت مواجه شده، باید ترکیب دفاعی تیمش را چیدمان کند.

روشن است که مجیدی برای ساختن ترکیب دفاعی خودبازهم چشم می‌‎دوزد به توانایی دانشگر و غلامی، اما چنانچه دانشگر به هر دلیل به این بازی نرسد سرمربی استقلال از داسیلوای برزیلی که به تازگی با استقلال قرارداد منعقد کرده، استفاده خواهد کرد.

داسیلوا البته عملکرد درخشانی در تیم سابقش الفصیلی نداشته است، اما این جا استقلال است. تیمی که اکنون درصدرجدول قرار دارد وبا باشگاه الفیصلی که درحال سقوط به دسته پایین‌تر بود، تفاوت‌های آشکاری دارد. هیچ بعید نیست داسیلوا در ترکیب استقلال عملکرد متفاوت تری را به نمایش بگذارد، به این دلیل که صدرنشینی آبی‌ها درلیگ و فضای مثبتی که باشگاه را فرا گرفته، کشش قابل توجهی ایجاد می‌کند تا این بازیکن جدید نیز به مانند دیگر مردان عملکردی متفاوت را از خود به جا بگذارد.

حضور داسیلوا دربازی با صنعت نفت آبادان، اما قطعی نیست و به احتمال زیاد مجیدی از همان زوجی غلامی-دانشگر بهره خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->